شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| اسکات متیو |||مترجم|مریم میرعبدالحق|| به واسطه اینکه رسانه های اجتماعی به تمام جنبه های زندگی ما در جامعه راه پیدا کرده، روابط عمومی نیز با اهمیت تر از گذشته شده است. این روزها اگر شرکت شما اشتباهی انجام دهد، قبل از اینکه از این موضوع اطلاع پیدا کنید، در تمام صفحات فیس بوک و توییتر قرار خواهد گرفت و اکنون که شبکه های اجتماعی جریان اصلی اطلاعات هستند، شرکت ها از هر شکل و اندازه ای در معرض خطر هستند.


خبر خوب این است که بسیاری از این معضلات تا زمانی که از آنها آگاه باشید و به طور جدی در جهت مبارزه با آنها گام بردارید، می توانند خنثی شوند. با این حساب بیایید به این موضوع پرداخته و به هفت معضل پنهان روابط عمومی که از رشد و پیشرفت تجارت شما جلوگیری می کنند نگاهی بیندازیم.


1. شکایت های رسانه های اجتماعی
شکایت های رسانه های اجتماعی می توانند یک مشکل بزرگ باشند، به خصوص اگر اجازه دهید آنها را بدون بررسی رها کنید. اگر می خواهید پاسخگوی شکایات در سایت های رسانه های اجتماعی باشید، مجموعه ای از پاسخ ها را برای موقعیت های مختلف تهیه کنید و بدین ترتیب می دانید چگونه در هر موقعیتی پاسخ دهید.

2. املا و گرامر نادرست
کلماتی که شرکت شما برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می کند می تواند تأثیر زیادی در روشی داشته باشد که شما در نظر گرفته اید. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که یک اشتباه املایی تنها می تواند فروش آنلاین را به نصف کاهش دهد و اصطلاحات دستوری و دستور زبان در ایمیل، نامه ها و سایر مواد بازاریابی نیز می توانند باعث آسیب شوند.

3. نداشتن ارتباط با روزنامه نگاران
ایجاد روابط با روزنامه نگاران راهی عالی برای اطمینان از این است که شما اولین فردی هستید که وقتی یک داستان جدید منتشر می شود، به دلیل ارتباط با آنها از آن اطلاع پیدا می کنید و آنها به اظهار نظر شما نیاز دارند.

4- نتیجه معکوس در پست های رسانه های اجتماعی
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که شرکت ها مرتکب می شوند این است که در زمان بروزرسانی، مطلب و چیزی را در رسانه های اجتماعی ارسال می کنند که نتیجه معکوس می دهد. به همین دلیل ایده خوبی است که هرگونه به روزرسانی را قبل از ارسال آنها به صورت مضاعف مورد بررسی قرار دهید.

5. تلاش های ضعیف برای پیگیری روند
بسیاری از برندها با تکیه بر آخرین نکته سعی می کنند بدون درک کامل محتوا، در بخشی از روند شرکت کنند.

6. توجه بیش از حد به رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال در حال حاضر موضوعات داغ و دلایل خوبی هستند. در عین حال، آنها گلوله‌های جادویی نیستند که همه مشکلات شما را برطرف کنند. وقتی صحبت از روابط عمومی و روابط رسانه ای می شود، بسیاری از شرکت ها همه امیدهای خود را در شبکه های اجتماعی به دست می آورند و فراموش می کنند که روابط آفلاین هنوز هم مثل گذشته اهمیت دارد. تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

7. فقدان یک برنامه پاسخگو
در نهایت، اشتباهات به بهترین وجه برای ما اتفاق می افتد و هیچ راهی برای اطمینان کامل برای جلوگیری از این معضلات پنهان روابط عمومی وجود ندارد. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که برنامه ای در دست دارید تا اگر اتفاقی بیفتد، دقیقاً می دانید چه اقداماتی را باید انجام دهید تا تأثیر آن تا حد ممکن کاهش یابد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که قوانین مدیریت بحران دائما در حال تغییر است، بنابراین باید به طور مرتب، برنامه مدیریت بحران خود را تجدید نظر کنید تا مطمئن شوید که در حد ممکن بروز است.

نتیجه
معضلات روابط عمومی می تواند تهدید بزرگی برای شرکت شما باشد، اما خبر خوب این است که دانستن نیمی از این نبرد است. اکنون که ما چند مورد از رایج ترین معضلات پنهانی روابط عمومی را به اشتراک گذاشتیم، می توانید برای اطمینان از جلوگیری از آنها قدم بردارید.